Hμερίδα στο Goethe Institut με θέμα: “CLIL: Σχέδια και μοντέλα για το δίγλωσσο μάθημα…”

IMG_0501Η Διευθύντρια της Σχολικής Μονάδας μας, κα Τερέζα Μπάουμ, ήταν ομιλήτρια στην ημερίδα που διοργάνωσε την Κυριακή 17 Απριλίου, το Goethe Institut, με θέμα: “CLIL: Σχέδια και μοντέλα για το δίγλωσσο μάθημα. Το σχολείο καινοτομεί εφαρμόζοντας τη διδακτική μέθοδο CLIL στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.

Η μέθοδος CLIL (Content & Language Integrated Learning) ή, στα ελληνικά, Συνδυασμένη Εκμάθηση Αντικειμένου Γλώσσας αφορά τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου μέσω μιας γλώσσας διαφορετικής από τη μητρική των μαθητών.

Στο πλαίσιο της μεθόδου αυτής εντάσσεται και η Συνδυασμένη Διδασκαλία Αντικειμένου Γερμανικής Γλώσσας ή, στα γερμανικά, DFU (Deutschsprachiger Fachunterricht), κατά την οποία η γλώσσα-μέσο διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων είναι η γερμανική. Πρόκειται για μια καινοτόμο μέθοδο διδασκαλίας, κατά την οποία η ξένη γλώσσα, στην προκειμένη περίπτωση τα γερμανικά, δεν αποτελούν το στόχο του μαθήματος, αλλά το μέσο για την εκμάθηση ενός γνωστικού αντικειμένου. Βασική αρχή της μεθόδου είναι ότι τα παιδιά αποκτούν γνώσεις για το γνωστικό αντικείμενο, χρησιμοποιώντας και, ως εκ τούτου, μαθαίνοντας και τα γερμανικά.

Τα μαθήματα που διδάσκονται μέσω της προσέγγισης DFU έχουν διττό στόχο: αφενός την ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων στο εκάστοτε σχολικό μάθημα και αφετέρου την κατάκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων. Μέσω της προσέγγισης αυτής οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξοικειώνονται με το άκουσμα και να χρησιμοποιούν ουσιαστικά τα γερμανικά σαν φυσικοί ομιλητές, εφόσον αυτά αποτελούν το μέσο και το εργαλείο για την απόκτηση νέων γνώσεων.

Διαβάστε περισσότερα για τη μέθοδο CLIL/DFU

H E’ και ΣΤ’ τάξη επισκέφθηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών

H E’ και ΣΤ’ τάξη επισκέφθηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών

Το Μουσείο Ηρακλειδών φιλοξένησε τους μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης, οι οποίοι έμαθαν, δείχνοντας πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, τον τρόπο απαρίθμησης στον κινεζικό και ιαπωνικό άβακα, ενώ στη συνέχεια έκαναν υπολογισμούς στην πράξη με ειδικά προσαρμοσμένα -για τις απαιτήσεις της παρουσίασης- αριθμητάρια.

Διαβάστε Περισσότερα
Παιχνίδια με βάση την εμπιστοσύνη

Παιχνίδια με βάση την εμπιστοσύνη

“Η αξία του μήνα ήταν η εμπιστοσύνη. Παίξαμε αρκετά παιχνίδια στην τάξη, στα οποία έπρεπε να εμπιστευτούμε τους συμμαθητές μας. Εγώ ένιωθα κάθε φορά ασφάλεια γιατί ξέρω ότι είναι φίλοι μου και θέλουν το καλό μου.”
– Κωνσταντίνος, Β2

Διαβάστε Περισσότερα