Hμερίδα στο Goethe Institut με θέμα: “CLIL: Σχέδια και μοντέλα για το δίγλωσσο μάθημα…”

IMG_0501Η Διευθύντρια της Σχολικής Μονάδας μας, κα Τερέζα Μπάουμ, ήταν ομιλήτρια στην ημερίδα που διοργάνωσε την Κυριακή 17 Απριλίου, το Goethe Institut, με θέμα: “CLIL: Σχέδια και μοντέλα για το δίγλωσσο μάθημα. Το σχολείο καινοτομεί εφαρμόζοντας τη διδακτική μέθοδο CLIL στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.

Η μέθοδος CLIL (Content & Language Integrated Learning) ή, στα ελληνικά, Συνδυασμένη Εκμάθηση Αντικειμένου Γλώσσας αφορά τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου μέσω μιας γλώσσας διαφορετικής από τη μητρική των μαθητών.

Στο πλαίσιο της μεθόδου αυτής εντάσσεται και η Συνδυασμένη Διδασκαλία Αντικειμένου Γερμανικής Γλώσσας ή, στα γερμανικά, DFU (Deutschsprachiger Fachunterricht), κατά την οποία η γλώσσα-μέσο διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων είναι η γερμανική. Πρόκειται για μια καινοτόμο μέθοδο διδασκαλίας, κατά την οποία η ξένη γλώσσα, στην προκειμένη περίπτωση τα γερμανικά, δεν αποτελούν το στόχο του μαθήματος, αλλά το μέσο για την εκμάθηση ενός γνωστικού αντικειμένου. Βασική αρχή της μεθόδου είναι ότι τα παιδιά αποκτούν γνώσεις για το γνωστικό αντικείμενο, χρησιμοποιώντας και, ως εκ τούτου, μαθαίνοντας και τα γερμανικά.

Τα μαθήματα που διδάσκονται μέσω της προσέγγισης DFU έχουν διττό στόχο: αφενός την ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων στο εκάστοτε σχολικό μάθημα και αφετέρου την κατάκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων. Μέσω της προσέγγισης αυτής οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξοικειώνονται με το άκουσμα και να χρησιμοποιούν ουσιαστικά τα γερμανικά σαν φυσικοί ομιλητές, εφόσον αυτά αποτελούν το μέσο και το εργαλείο για την απόκτηση νέων γνώσεων.

Διαβάστε περισσότερα για τη μέθοδο CLIL/DFU

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έφτιαξαν το δικό τους μοναδικό βιβλίο με εξώφυλλο το υπέροχο πορτραίτο τους

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έφτιαξαν το δικό τους μοναδικό βιβλίο με εξώφυλλο το υπέροχο πορτραίτο τους

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας “Ο Εαυτός μου”, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ζωγράφισαν και συγκέντρωσαν τα δικά τους “προσωπικά δεδομένα” και έφτιαξαν το δικό τους μοναδικό βιβλίο με εξώφυλλο το υπέροχο πορτραίτο τους.

Διαβάστε Περισσότερα
Οι μαθητές της Β’ τάξης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ο ραφτάκος των λέξεων» στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Οι μαθητές της Β’ τάξης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ο ραφτάκος των λέξεων» στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

«Μου φάνηκε πολύ αστείος ο γεράκος που έκανε προπόνηση για τον Μαραθώνιο.»
– Παναγιώτης, Β1

«Μου άρεσε πολύ η τεράστια κουβέρτα των λέξεων που μας κάλυψε όλους!»
– Ερρίκος, Β2

Διαβάστε Περισσότερα
Τα παιδιά της Γ’ τάξης παρακολούθησαν πρόγραμμα θεατρικού παιχνιδιού οργανώνοντας το δικό τους θεατρικό δρώμενο

Τα παιδιά της Γ’ τάξης παρακολούθησαν πρόγραμμα θεατρικού παιχνιδιού οργανώνοντας το δικό τους θεατρικό δρώμενο

Με αφορμή την επεξεργασία της ενότητας “Θεοί και θεές του Ολύμπου”, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης παρακολούθησαν πρόγραμμα θεατρικού παιχνιδιού οργανώνοντας το δικό τους θεατρικό δρώμενο.

Διαβάστε Περισσότερα